3 cechy dobrego sprzedawcy w siec

Zakupy internetowe zyskują coraz większą popularność. No przyznawać się, kto chociaż raz nie kupił bluzeczki przez net? 🙂 Spokojnie, nikt nie będzie Was z tego rozliczał, czy sprawdzał. Chodziło o pokazanie, że teraz w większości produkty odzieżowe, spożywcze, papiernicze, itp. są kupowane przez internet coraz częściej.

Szukając dobrego dostawcy w Internecie, należy zwrócić uwagę na kilka kwestii. Niektóre z nich widać już na pierwszy rzut oka – strona internetowa powinna być przejrzysta i wyglądać profesjonalnie. Klient nie może mieć problemu z rozeznaniem się co do czasu dostawy zamówienia czy też parametrów, które składają się na całościową cenę. To jednak nie wszystkie kwestie, które decydują o tym, czy sprzedawca jest godny zaufania.

1. Opinie dotychczasowych i poprzednich Klientów.

Warto się z nimi zapoznać. O ile sprzedawca jest uczciwy to nie wywali tych negatywnych tylko na nie odpowie i zostawi informacyjnie dla przyszłych Klientów. Czytanie tych opinii pomoże nam w doborze sprzedawcy. Im większe zaufanie mają inni do niego tym łatwiej będzie nam zamówić towar właśnie u niego. Wpływa to korzystnie dla obu stron, bo my mamy towar, który chcieliśmy kupić, a sprzedawca ma kolejnego zadowolonego Klienta i oczywiście zysk ze sprzedaży 🙂

2. Poziom komunikacji z Klientem.

Wiadomo, im wyższy, tym lepszy 🙂 ale jak to sprawdzić? Sprawdźcie czy sprzedawca/sklep ma założony profil społecznościowy, jeśli tak to sprawa jest prosta, czytacie, sprawdzacie w jakim czasie i czy wogóle sprzedawca odpowiada. Systemy komentarzy, również bywają pomocne, są kolejnym krokiem do “zaufania” sprzedawcy. Jeśli natomiast sprzedawca “olewa” komentarze, nie odpowiada na profilu społecznościowym to możecie chyba sobie wyobrazić jaką drogę przez mękę będziecie musieli przejść w razie reklamacji. Takim sprzedawcom mówimy stanowcze NIE.

3. Kompetencje personelu.

Co przez to rozumiem? Otóż, chcę przytwierdzić do ściany półkę i samą dechę już mam. Brakuje mi tylko śrubek, gwoździków, albo innych haczyków. Nie wiem co wybrać. Idę do sklepu, albo piszę w czym problem, a obsługa doradza mi najlepsze rozwiązanie. Trochę utopijny punkt widzenia, ale ja już tak mam 🙂 Jak się na czymś nie znam to chyba mogę zwrócić się do kogoś kto powinien mieć o tym chociaż ogólne pojęcie.

Pamiętajcie, że każde zakupy zrobione przez internet, są na waszą odpowiedzialność, więc im lepiej sprawdzicie potencjalnego sprzedawcę, tym lepiej na tym wyjdziecie i zawsze będziecie mogli do niego wrócić, bo będzie już sprawdzony.